.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلایل گرانی روزهای اخیر

دكتر محمد رضا فلاح استاد دانشگاه در گفت و گو شفاف در خصوص گراني چند روز اخير و قبل از اجراي هدفمند كردن يارانه ها گفت : يك بحث انتظارات قيمتي است و بحث ديگر اثرات رواني ناشي از تحريم ها است كه اين موارد تاثيراتي بر افزايش قيمت ها داشته و موجب التهاب در بازار شده است.

وي تصريح كرد : مردم تصور مي كنند كه با كاهش يارانه ها قيمت اجناس و كالا ها افزايش پيدا مي كند بنابراين به نوعي در خريد تعجيل مي كنند و اين امر جو رواني را در خصوص افزايش قيمت ها ايجاد مي كند.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد :مردم معتقدند كه با افزايش قيمت حامل هاي انرژي هزينه هاي حمل و نقل و همچنين هزينه هاي توليد بسياري از كالا ها افزايش پيدا مي كند و اين موارد باعث افزايش قيمت محصولات مي شود.

فلاح با اشاره به افزايش نرخ برخي كالاها گفت : ما شاهد تصويب افزايش قيمت بليط هواپيما(درصد30) و همچنين افزايش بليط قطار هستيم.

وي با اشاره تحريم ها اظهارداشت :از سوي ديگر به واسطه تحريم هاي بين المللي و محدوديت در نقل و انتقالات و همچنين محدوديت در واردات،پيش بيني بازار اين است كه قيمت بسياري از كالاها افزايش خواهد داشت.

اين استاد دانشگاه افزود:بويژه زماني كه با افزايش نرخ ارز همراه باشيم اين عوامل موجب تحريك و افزايش تقاضا و حتي احتكار كالاها وخدمات در بازار مي شود كه اين موارد هم بر افزايش قيمت كالاها و التهاب بازار اثر دارد.

فلاح ياد آور شد: در كنار اين موضوع تحريك بازارهاي طلا و ارز نيز جوالتهاب تورمي در بازار ايجاد كرده است.عامل ديگري كه باعث شده تا اين جو رواني در بازار حاكم شود افزايش انگيزه ها و فعاليت هاي سوداگرانه و بورس بازي در بازار هاي مولد و واقعي توليد كمتر شده و بازارهاي سوداگري جايگزين آن شده است.

وي در پايان اظهار داشت: اين مجموعه عواملي است كه تلاطم و نابساماني در بازار هاي مختلف از قبيل بازار كالا و خدمات بازار پول،ارزو طلا ايجاد نموده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.